Profil na Facebooku

pasek z logotypami funduszy 

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O UDZIELENIE WSPARCIA NA
OPERACJE REALIZOWANE PRZEZ PODMIOTY INNE NIŻ LGD
w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia „Suwalsko-Sejneńskiej”
Lokalnej Grupy Działania
numer naboru w systemie CSOB - 537948
Cel I Poprawa materialnej i niematerialnej sfery życia na terenie LSR w zakresach:
kultury, sztuki, edukacji, rekreacji oraz integracji społecznej do roku 2029
Przedsięwzięcie 1.3 Aktywna integracja i włączenie społeczne
w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027
dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność
(RLKS) – komponent Wdrażanie LSR
w zakresie: Poprawy dostępu do małej infrastruktury publicznej
Nabór nr 5/2025/EFRROW
I. Nazwa LGD: Stowarzyszenie „Suwalsko-Sejneńska” Lokalna Grupa Działania
Nazwa ZW: Zarząd Województwa Podlaskiego.
II. Przedmiot naboru wniosków o wsparcie
Przedmiotem naboru jest udzielenie wsparcia projektom wpisującym się w Cel I
Poprawa materialnej i niematerialnej sfery życia na terenie LSR w zakresach:
kultury, sztuki, edukacji, rekreacji oraz integracji społecznej do roku 2029:
Poprawy dostępu do infrastruktury publicznej służącej włączeniu społecznemu
seniorów, ludzi młodych lub/i osób w niekorzystnej sytuacji.
III. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie na
wdrażanie LSR
Nabór ukierunkowany w szczególności na wsparcie lokalnych organizacji
społecznych (w tym KGW i OSP) w działaniach na rzecz grup marginalizowanych
innych niż objęte wsparciem w przedsięwzięciach 1.1 oraz 1.2
1. Pomoc przyznaje się JSFP albo organizacji pozarządowej.
2. O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP.
3. Pomoc przyznaje się, jeżeli wnioskodawca co najmniej od roku
poprzedzającego dzień złożenia WoPP posiada siedzibę lub oddział, które
znajdują się na obszarze wiejskim objętym LSR.
4. Warunek określony w ust. 3 nie ma zastosowania do:
• LGD;
• gminy, której obszar jest obszarem wiejskim objętym LSR;
• powiatu, jeżeli przynajmniej jedna z gmin której obszar jest obszarem wiejskim
objętym LSR objęta jest obszarem tego powiatu;
• gminnych lub powiatowych jednostek organizacyjnych.
5. W przypadku gdy wnioskodawca wykonuje działalność gospodarczą pomoc
przyznaje się:
• zgodnie z art. 19a albo art. 19b rozporządzenia GBER;
• jeżeli podmiot ten prowadzi mikroprzedsiębiorstwo albo małe przedsiębiorstwo
w rozumieniu rozporządzenia GBER;
• jeżeli warunki przyznania pomocy są spełnione przez wszystkich wspólników
spółki, w przypadku gdy operacja będzie realizowana w ramach wykonywania
działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej.
6. Pomocy nie przyznaje się województwom.
7. Pomoc nie przysługuje podmiotowi, który podlega zakazowi dostępu do
środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 4 ustawy FP, na podstawie
prawomocnego orzeczenia sądu, a także podmiotowi, który podlega
wykluczeniu z dostępu do otrzymania pomocy.
8. Pomoc nie przysługuje, jeżeli wnioskodawca stworzył sztuczne warunki, w
sprzeczności z prawodawstwem rolnym, mające na celu obejście przepisów i
otrzymanie pomocy finansowej.
9. Beneficjenta wyklucza się z możliwości otrzymania pomocy, jeżeli:
• otrzymał pomoc na podstawie przedstawionych jako autentyczne dokumentów
podrobionych lub przerobionych lub dokumentów potwierdzających
nieprawdę;
• nie zwrócił kwoty pomocy podlegającej zwrotowi na podstawie ustawy ARiMR
wraz z należnymi odsetkami w terminie 60 dni od dnia doręczenia decyzji
ustalającej kwotę nienależnie lub nadmiernie pobranych środków publicznych,
a w przypadku wniesienia odwołania od tej decyzji – w terminie 14 dni od dnia
doręczenia decyzji organu wyższego stopnia, o ile termin ten upływa nie
wcześniej niż po upływie 60 dni od dnia doręczenia decyzji, od której
wniesiono odwołanie (w przypadku potrącenia, o którym mowa
w art. 31 ustawy ARiMR, w całości kwoty podlegającej zwrotowi, dokonanego
przed upływem wskazanego terminu, regulacji tej nie stosuje się);
• obowiązek zwrotu kwoty pomocy podlegającej zwrotowi na podstawie ustawy
ARiMR wystąpił na skutek popełnienia przestępstwa przez beneficjenta albo
podmiot upoważniony do dokonywania wydatków, a w przypadku gdy te
podmioty nie są osobami fizycznymi – osobę uprawnioną do wykonywania w
ramach operacji czynności w imieniu beneficjenta, przy czym fakt popełnienia
przestępstwa przez te podmioty został potwierdzony prawomocnym wyrokiem
sądowym.
10. W przypadkach wymienionych w ust. 9 beneficjenta wyklucza się z możliwości
otrzymania pomocy w ramach takiej samej interwencji lub takiego samego
rodzaju operacji w roku kalendarzowym, w którym stwierdzono co najmniej
jeden z tych przypadków, oraz w kolejnym roku kalendarzowym.
IV. Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie
Termin, od którego można składać wnioski 08.09.2025 r.
Termin, do którego można składać wnioski 03.10.2025 r.
WoPP należy składać za pomocą PUE, który jest dostępny pod adresem:
epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna. W przypadku złożenia WoPP w inny sposób
operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji. Wnioskodawcy muszą
posiadać numer EP, aby złożyć WoPP za pomocą PUE.
V. Miejsce publikacji regulaminu naboru wniosków o wsparcie
www.su-se.pl
VI. Dane do kontaktu
W sprawach związanych z naborem wniosków informacji udzielają pracownicy
Stowarzyszenia „Suwalsko-Sejneńskiej” Lokalnej Grupy Działania, ul. Kościuszki 71,
16-400 Suwałki, tel. 87 565 53 64, e-mail: biuro@su-se.pl .
Na doradztwo zapraszamy od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-14.00 po
wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym. Zgodnie z zasadami
obowiązującymi w kryterium Doradztwo będziemy świadczyć doradztwo
wnioskodawcy lub jego pełnomocnikowi (pełnomocnictwo należy dostarczyć w
chwili korzystania z doradztwa).
Ogłoszenie o naborze wraz z załącznikami jest dostępne w siedzibie Stowarzyszenia
„Suwalsko-Sejneńskiej” Lokalnej Grupy Działania, ul. Kościuszki 71, 16-400 Suwałki
oraz na stronie internetowej: http://www.su-se.pl
VII. Informacje dodatkowe
Pozostałe warunki i niezbędne dokumenty znajdują się w Regulaminie naboru
wniosków, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia.
Załączniki do Ogłoszenia o naborze wniosków:
1. Regulamin naboru wniosków
2. Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia „Suwalsko-Sejneńskiej” Lokalnej
Grupy Działania na lata 2023-2029
3. Procedury oceny i wyboru operacji w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju
Stowarzyszenia „Suwalsko-Sejneńskiej” Lokalnej Grupy Działania na lata
2023-2029
4. Kryteria wyboru operacji w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia
„Suwalsko-Sejneńskiej” Lokalnej Grupy Działania na lata 2023-2029
Załączniki do Regulaminu naboru wniosków:
I. Załączniki do Umowy o przyznanie pomocy:
1. Formularz UoPP
2. Zestawienie rzeczowo-finansowe operacji – załącznik nr 1 do UoPP
3. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych – załącznik nr 2 do UoPP
4. Wykaz działek ewidencyjnych na których realizowana będzie operacja trwale
związana z nieruchomością – załącznik nr 3 do UoPP
II. Załączniki do Wniosku o przyznanie pomocy:
1. Instrukcja wypełniania WoPP
2. Pomocniczy załącznik do instrukcji dla WoPP
3. Wykaz załączników do WoPP
4. Oświadczenie właściciela lub współwłaściciela nieruchomości – załącznik nr 1
do WoPP
5. Oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT – załącznik nr 2 do WoPP
6. Szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym – załącznik nr 3 do WoPP
7. Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości
przedsiębiorstwa - Załącznik nr 4 do WoPP;
8. Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację – załącznik
nr 7 do WoPP
9. Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji – załącznik nr 8 do WoPP
10. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania 

Pliki do pobrania

Regulamin naboru 5 EFRROW 2025 MAŁA INFRASTRUKTURA z1w.pdf pdf 467.46 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW 5 EFRROW 2025 MAŁA INFRASTRUKTURA.pdf pdf 192.09 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Lokalna Strategia Rozwoju Su-Se LGD 2023-2029.pdf pdf 1.75 MB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Procedury wyboru i oceny operacji.pdf pdf 1.38 MB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
KRYTERIA WYBORU OPERACJI 2023-2027 SSLGD.pdf pdf 545.34 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Formularz UoPP.pdf pdf 499.61 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Zestawenie rzeczowo-finansowe operacji - Załącznik nr 1 do Umowy o Przyznanie Pomocy.docx docx 21.88 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - załącznik nr 2 do UoPP.docx docx 29.48 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Wykaz działek na których będzie realizowana operacja trwale zwiazana z nieruchomością - załącznik nr 3 do UoPP.xls xls 24.00 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Instrukcja wypełniania Wniosku o płatność.pdf pdf 3.02 MB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Pomocniczy załącznik do Instrukcji dla WoPP.pdf pdf 939.28 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Wykaz załączników do WoPP.pdf pdf 251.40 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości - załącznik nr 1 do WoPP.xlsx xlsx 49.17 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Oświadczenie o kwalifikowalności VAT - załącznik nr 2 do WoPP.xlsx xlsx 90.86 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF - załącznik nr 3 do WoPP.xlsx xlsx 15.28 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa - Załacznik nr 4 do WoPP.xls xls 152.50 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację - załącznik nr 7 do WoPP.xlsx xlsx 65.48 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji - załącznik nr 8 do WoPP.xlsx xlsx 36.00 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik
Informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych - załącznik nr 2 do UoPP.docx docx 33.19 KB Dodany 18.08.2025 r. Pobierz plik