Profil na Facebooku

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 7/2025/EFRROW

Nr nadany przez system CSOB 598466

Stowarzyszenie „Suwalsko-Sejneńska” Lokalna Grupa Działania ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR

Zakres tematyczny: Rozwój pozarolniczych funkcji małych gospodarstw rolnych” poprzez wsparcie tworzenia zagród edukacyjnych (START ZE)

I.        Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków: Stowarzyszenie „Suwalsko-Sejneńska” Lokalna Grupa Działania

II.       Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcie umowy: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

III.      Nazwa podmiotu właściwego w sprawie wypłaty pomocy i obsługi systemu IT: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa

IV.      Termin i sposób składania wniosków:

Wnioski należy składać w terminie od 27.10.2025 r. do 21.11.2025 r. wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu IT ARiMR, poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR - Platforma epue.arimr.gov.pl

UWAGA! Do złożenia wniosku niezbędny jest numer EP nadawany przez ARiMR

V.       Przedmiot naboru wniosków o przyznanie pomocy:

Przedsięwzięcie P2.2 Małe gospodarstwo duże możliwości (Start ZE)

Przedmiotem naboru wniosków są operacje z zakresu „Rozwój pozarolniczych funkcji małych gospodarstw rolnych” poprzez tworzenie zagród edukacyjnych (projekty polegające na urządzeniu aktywnych, edukacyjnych form spędzania wolnego czasu w gospodarstwie rolnym, z możliwością kontaktu ze zwierzętami gospodarskimi lub uprawami rolniczymi, podnoszących świadomość ekologiczną i konsumencką lub podnoszących świadomość dziedzictwa kultury materialnej wsi, tradycyjnych zawodów, rękodzieła i twórczości ludowej)  w ramach interwencji I.13.1 LEADER – PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.

VI.      Podmioty uprawnione do ubiegania się o przyznanie pomocy:

O pomoc ubiegać się może wyłącznie podmiot będący osobą fizyczną, która:

1)       jest rolnikiem albo małżonkiem rolnika albo domownikiem z małego gospodarstwa rolnego (powierzchnia mniejsza niż 12,82 ha);

2)       nie została dotychczas objęta pomocą na działalność tego samego rodzaju w zakresach: start GA, start GO, start ZE, rozwój GA, rozwój GO lub rozwój ZE w ramach PS WPR

3)       posiada numer EP.

Pomoc przyznaje się, jeżeli: 

1)                Wnioskodawca jest osobą fizyczną;

2)                w przypadku osoby fizycznej lub wspólnika spółki cywilnej będącego osobą fizyczną pomoc jest przyznawana, jeśli, ta osoba fizyczna w dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy ma ukończone 18 lat.

3)                Wnioskodawca w okresie roku poprzedzającego dzień złożenia WOPP nie wykonywał i nie wykonuje działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców;

4)                Wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc w ramach PROW 2014-2020 na operację w ramach poddziałania 6.2 lub 6.4 lub 4.2 lub 19.2 w zakresie podejmowanie działalności gospodarczej;

5)                Wnioskodawca co najmniej od roku poprzedzającego dzień złożenia WoPP posiada miejsce zamieszkania na obszarze wiejskim objętym LSR.

6)                Pomoc przyznaje się: zgodnie z art. 19a albo art. 19b rozporządzenia GBER.

7)                Operacja zakłada realizację przynajmniej dwóch celów edukacyjnych, o których mowa w standardach OSZE.

8)                Operacja uzyskała pozytywną rekomendację właściwego terytorialnie przedstawicielstwa ODR – wojewódzkiego koordynatora OSZE pod kątem spójności ze standardami OSZE.

VII.     Forma pomocy:

Refundacja - zwrot części kosztów kwalifikowalnych

VIII.    Wysokość pomocy:

Od 50 000,00 zł do 100 000,00 zł

(Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000,00 zł i nie wyższa niż 100 000,00 zł)

Pomoc przyznaje się w formie płatności ryczałtowej. Jej wysokość zostanie ustalona na podstawie kosztów zawartych w projekcie budżetu operacji, który stanowi element Wniosku o przyznanie pomocy.

Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację wynosi 85% kosztów kwalifikowalnych operacji. Oznacza to, że Wnioskodawca starający się o dofinansowanie musi dysponować wkładem własnym finansowym w wysokości co najmniej 15%.

IX.      Poziom dofinansowania:

- do 85% kosztów kwalifikowalnych

X.       Limit środków przeznaczonych w ramach naboru wniosków:

  Limit środków w naborze wynosi 75 000,00 Euro.

Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości.

XI.      Miejsce publikacji regulaminu naboru wniosków o wsparcie:

www.su-se.pl

Formularz WoPP dostępny jest pod adresem:  https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna   

Formularz UoPP dostępny jest pod adresem: www.su-se.pl

Informujemy, że jeżeli w trakcie oceny WoPP przez LGD konieczne będzie uzyskanie wyjaśnień lub dokumentów niezbędnych do oceny WoPP, wyboru operacji lub ustalenia kwoty pomocy, LGD wzywa wnioskodawcę do złożenia tych wyjaśnień lub dokumentów w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania (zgodnie z zapisem § 11 pkt 1.  Regulaminu Naboru Wniosków, który stanowi załącznik do ogłoszenia)

Wnioskodawca powinien przesłać do Biura LGD potwierdzenie złożenia wniosku w systemie CSOB w ramach danego naboru do 2 dni roboczych po jego zakończeniu (nie liczy się data stempla pocztowego, a data wpływu do siedziby biura LGD). W przypadku nie złożenia potwierdzenia Stowarzyszenie Suwalsko-Sejneńska LGD nie będzie w stanie odszukać wniosku którego nie widać w systemie.

Wszystkie załączniki do wniosku, które będą nieczytelne, puste lub niepełne uznaje się za niezałączone - będą traktowane jako braki formalne.

XII.     Doradztwo LGD

Na doradztwo zapraszamy od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 14.00 po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym. Zgodnie z zasadami obowiązującymi w kryterium Doradztwo będziemy świadczyć doradztwo wnioskodawcy lub jego pełnomocnikowi (pełnomocnictwo należy dostarczyć w chwili korzystania z doradztwa).

XIII.    Dane do kontaktu:

W sprawach związanych z naborem wniosków informacji udzielają pracownicy Stowarzyszenia „Suwalsko Sejneńskiej” Lokalnej Grupy Działania, ul. Kościuszki 71, 16-400 Suwałki, tel. 87 565 53 64, e-mail: biuro@su-se.pl .

Ogłoszenie o naborze wraz z załącznikami jest dostępne w siedzibie Stowarzyszenia „Suwalsko Sejneńskiej” Lokalnej Grupy Działania, ul. Kościuszki 71, 16-400 Suwałki oraz na stronie internetowej: http://www.su-se.pl

XIV.    Informacje dodatkowe

Pozostałe warunki i niezbędne dokumenty znajdują się w Regulaminie Naboru Wniosków  (plik do pobrania) stanowiący załącznik do niniejszego Ogłoszenia.

Załączniki do Ogłoszenia:

Regulamin naboru wniosków na pomoc w zakładaniu zagród edukacyjnych START ZE

Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy – zał. nr 1

Oświadczenie właściciela(i) lub współwłaściciela(i) lub posiadacza(-y) lub współposiadacza (-y) nieruchomości – zał. nr 2

Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – zał. nr.3

Szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym – zał. nr 4

Oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy – zał. nr 5

Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim lub o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności – zał.nr 6

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę – zał. nr 7

Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy – zał. nr 8

Pomocniczy załącznik do Instrukcji dla wniosku o przyznanie pomocy – zał. nr 9

Formularz Umowy o przyznaniu pomocy (wzór) – zał. nr 10

Biznesplan uproszczony – zał. nr 11

Zestawienie rzeczowo-finansowe (nie dotyczy) – zał. nr 12

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych – zał. nr 13

Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością – zał. nr 14

Wykaz załączników do wniosku o płatność – zał. nr 15

Kryteria wyboru operacji w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju dla Przedsięwzięcia: P.2.2 Małe gospodarstwo – duże możliwości – zał. nr 16

Checklista oceny projektu – zał. nr 17

Inne

1. Instrukcje przygotowane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dotyczące obsługi Platformy Usług Elektronicznych (PUE)

·                    Platforma Usług Elektronicznych https://www.epue.arimr.gov.pl

Instrukcja logowania Platformy Usług Elektronicznych (PUE)
Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027
Informacja dla Użytkownika PUE ARiMR, który wybrał formę powiadomienia SMS
Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027
Instrukcja ustanawiania Pełnomocników
2. Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2023-2027

3. Procedura oceny i wyboru operacji realizowanych przez podmioty inne niż LGD w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia „Suwalsko -Sejneńska” Lokalna Grupa Działania na lata 2023-2029

Pliki do pobrania

Regulamin naboru nr 7_2025_EFRROW_START_ZE Tworzenie Zagród Edukacyjnych.pdf pdf 489.24 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 1 do Regulaminu Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy.pdf pdf 190.54 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 2 - Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości.xlsx xlsx 49.17 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 3 - Oświadczenie o kwalifikowalności VAT.xlsx xlsx 90.86 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 4 - Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF.xlsx xlsx 15.28 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 5 - Oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy.xlsx xlsx 49.86 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 6 - Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim lub rozdz. małż..docx docx 33.29 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 7 - Oświadczenie RODO dla SU-SE LGD.docx docx 29.53 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 8 - Instrukcja wopp dla I.13.1.pdf pdf 3.02 MB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 9 - Pomocniczy załącznik do Instrukcji dla WoPP.pdf pdf 939.28 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 10 Zakr_05_umowa_ryczałtZE_ver.1z_v.2.pdf pdf 439.40 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 11 - Biznesplan uproszczony.docx docx 32.24 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 12 - Zestawienie rzeczowo-finansowe.docx docx 21.88 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 13 - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych.docx docx 33.19 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 14 - Wykaz działek.xls xls 24.00 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 15 - Wykaz załączników do WoP.pdf pdf 125.55 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 16 Kryteria wyboru operacji w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju dla Przedsięwzięcia: P.2.2 Małe gospodarstwo - duże możliwości ZE.pdf pdf 414.97 KB Dodany 09.10.2025 r. Pobierz plik
Załącznik nr 17 - Checklista_oceny_kryteria_PS_WPR Zagroda Edukacyjna.xlsx xlsx 16.55 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Instrukcja logowania pue.pdf pdf 2.09 MB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem PUE ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027.pdf pdf 304.64 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Instrukcja powiadomienia sms.pdf pdf 1.59 MB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem PUE ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027.pdf pdf 371.07 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
PUE Instrukcja ustanawiania pełnomocnika.pdf pdf 2.45 MB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
LSR Su-Se LGD 2023-2027.pdf pdf 1.75 MB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Procedury wyboru i oceny operacji Aktualne 05.2025.pdf pdf 1.38 MB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik
Wytyczne szczegółowe LEADER Wdrażanie LSR -MRiRW z 28.03.2025 wraz ze Standardami Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych OSZE.pdf pdf 644.69 KB Dodany 08.10.2025 r. Pobierz plik