OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O UDZIELENIE WSPARCIA NA
podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne -Operacje w sektorach innych niż turystyczne
numer naboru w systemie CSOB - 474414
NABÓR nr 1/2025/EFRROW
w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju 2023-2027 Stowarzyszenia „Suwalsko-Sejneńska” Lokalna Grupa Działania
w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR
Cel 2. Poprawa sfery przedsiębiorczości, turystyki, infrastruktury, bezpieczeństwa i ekologii terenu realizacji LSR do roku 2029.
Przedsięwzięcie: P2.1 Wsparcie przedsiębiorczości na terenie objętym LSR
(podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne -Operacje w sektorach innych niż turystyczne)
I. Nazwa LGD: Stowarzyszenie „Suwalsko-Sejneńska” Lokalna Grupa Działania.
II. Nazwa ZW: Zarząd Województwa Podlaskiego
III. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie na wdrażanie LSR
1. Pomoc jest przyznawana osobie fizycznej.
2. W przypadku osoby fizycznej lub wspólnika spółki cywilnej będącego osobą fizyczną pomoc jest przyznawana, jeśli ta osoba fizyczna w dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy ma ukończone 18 lat.
3. O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP.
4. Pomoc przyznaje się, jeżeli wnioskodawca co najmniej od roku poprzedzającego dzień złożenia WoPP posiada miejsce zamieszkania na obszarze wiejskim objętym LSR.
5. Pomoc przyznaje się: zgodnie z art. 19a albo art. 19b rozporządzenia GBER.
6. Pomoc przyznaje się, jeżeli:
1) wnioskodawca jest osobą fizyczną;
2) wnioskodawca w okresie roku poprzedzającego dzień złożenia WOPP nie wykonywał i nie wykonuje działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców;
3) wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc w ramach PROW 2014-2020 na operację w ramach poddziałania 6.2 lub 6.4 lub 4.2 lub 19.2 w zakresie podejmowanie działalności gospodarczej;
4) wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc w ramach PS WPR na operację w zakresie start DG, start GA, start ZE, start GO, start KŁŻ, rozwój DG, rozwój GA, rozwój ZE, rozwój GO lub rozwój KŁŻ.
IV. Wysokość pomocy:
od 50 000,00 zł do 100 000,00 zł
V. Poziom dofinansowania:
do 65% kosztów kwalifikowalnych
VI. Termin, miejsce oraz formę składania wniosków o wsparcie
Termin, od którego można składać wnioski 07.07.2025
Termin, do którego można składać wnioski 08.08.2025
Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE): https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna
W przypadku złożenia WoPP w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji.
Wnioskodawcy muszą posiadać numer EP, aby złożyć WoPP za pomocą PUE.
Informacja o miejscu udostępnienia LSR, formularza WoPP oraz formularza UoPP LSR dostępna jest pod adresem: www.su-se.pl
Formularz WoPP dostępny jest pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna
Formularz UoPP dostępny jest pod adresem: www.su-se.pl
Informujemy, że jeżeli w trakcie oceny WoPP przez LGD konieczne będzie uzyskanie wyjaśnień lub dokumentów niezbędnych do oceny WoPP, wyboru operacji lub ustalenia kwoty pomocy, LGD wzywa wnioskodawcę do złożenia tych wyjaśnień lub dokumentów w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania (zgodnie z zapisem § 11 pkt 1. Regulaminu Naboru Wniosków, który stanowi załącznik do ogłoszenia).
Wnioskodawca ma obowiązek złożenia oświadczenia w wersji papierowej do biura LGD, że złożono wniosek w systemie CSOB w ramach danego naboru, do 2 dni roboczych po jego zakończeniu (nie liczy się data stempla pocztowego, a data wpływu do siedziby biura LGD).
Wszystkie załączniki do wniosku, które będą nieczytelne, puste lub niepełne uznaje się za niezałączone - będą traktowane jako braki formalne.
VII. Dane do kontaktu
W sprawach związanych z naborem wniosków informacji udzielają pracownicy Stowarzyszenia „Suwalsko-Sejneńskiej” Lokalnej Grupy Działania, ul. Kościuszki 71, 16-400 Suwałki, tel. 87 565 53 64, e-mail: biuro@su-se.pl .
Na doradztwo zapraszamy od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-14.00 po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym. Zgodnie z zasadami obowiązującymi w kryterium Doradztwo będziemy świadczyć doradztwo wnioskodawcy lub jego pełnomocnikowi (pełnomocnictwo należy dostarczyć w chwili korzystania z doradztwa).
Ogłoszenie o naborze wraz z załącznikami jest dostępne w siedzibie Stowarzyszenia „Suwalsko-Sejneńskiej” Lokalnej Grupy Działania, ul. Kościuszki 71, 16-400 Suwałki oraz na stronie internetowej: http://www.su-se.pl
VIII. Informacje dodatkowe
Pozostałe warunki i niezbędne dokumenty znajdują się w Regulaminie Naboru Wniosków (plik do pobrania) stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia.
IX. Załączniki do Ogłoszenia
Załącznikami do Regulaminu są:
1) załącznik nr 1 – wykaz załączników niezbędnych do przyznania pomocy, które powinny zostać dołączone do Wniosku o przyznanie pomocy:
a) Załącznik nr 1 do wniosku o przyznanie pomocy – Oświadczenie właściciela lub współwłaściciela nieruchomości,
b) Załącznik nr 2 do wniosku o przyznanie pomocy – Oświadczenie o kwalifikowalności VAT,
c) Załącznik nr 3 do wniosku o przyznanie pomocy – Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF,
d) Załącznik nr 4 do wniosku o przyznanie pomocy – Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przez MŚP,
e) Załącznik nr 5 do wniosku o przyznanie pomocy – Oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy,
f) Załącznik nr 6 do wniosku o przyznanie pomocy - Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim lub o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności,
g) Załącznik nr 7 do wniosku o przyznanie pomocy - Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację,
h) Załącznik nr 8 do wniosku o przyznanie pomocy - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania (RODO),
i) potwierdzenie złożenia wniosku w systemie.
2) załącznik nr 2 – formularz Umowy o przyznanie pomocy wraz z wzorami załączników:
a) Załącznik nr 1 do umowy – Biznesplan,
b) Załącznik nr 2 do umowy – Zestawienie rzeczowo-finansowe,
c) Załącznik nr 3 do umowy – Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych,
d) Załącznik nr 4 do umowy - Wykaz działek na których będzie realizowana operacja trwale związana z nieruchomością.
3) Załącznik nr 3 – wykaz załączników do Wniosku o płatność,
4) Załącznik nr 4 – Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 20232027dla interwencji 1.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent wdrażanie LSR,
5) Załącznik nr 5 – Pomocniczy załącznik do Instrukcji dla wniosku o przyznanie pomocy,
6) Załącznik nr 6 – Instrukcja logowania Platformy Usług Elektronicznych,
7) Załącznik nr 7 – PROCEDURY WYBORU I OCENY OPERACJI w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia „Suwalsko-Sejneńskiej” Lokalnej Grupy Działania na lata 2023-2029
8) Załącznik nr 8 – Lokalne Kryteria Wyboru Operacji 2023-2029